Saturday, April 26, 2008

Ännu en mysig dag i Stockholm

Idag var jag och älsklingen in till stan för att uträtta lite bröllopsärenden för att sedan passa på att träffa Lotta och Jonas för lite trevligt samkväm.

Dagen började bra, varmt och soligt och efter 45 minuter inne i stan var vi 4 par skor rikare, men också 1600kr fattigare. Ajdå! Nåja, vi behövde verkligen skor - Lasse sina nya löpardojor och jag mina 3 par ballerinaskor (nu när det är sommar så måste man ju ha ballerinaskor för alla tillfällen).

Efter skoshoppingen drog vi vidare till Östermalm och gjorde ett besök hos guldsmeden. Vi designade klart ringen, tittade på stenen och Lasse fick även han godkänna kreationen som kommer att gräva ett djupt hål i fickorna ;-) Han verkade nöjd i alla fall och det är jag med. Ringen kommer att bli SÅ fin, känner verkligen att guldsmeden vet exakt vad jag vill ha. Skönt!

Näst på tur stod papper till festprogrammen i precis rätt brunfärg. Det visade sig inte vara så himla enkelt. Först var vi på Matton, där hade de ett papper i rätt färg som var för tjockt och ett papper i fel färg som var perfekt i tjocklek. Vidare till Panduro, inga bruna papper alls. Kreatima - rätt tjocklek, fel färg. Tröstlöst! Så vi tog vårt pick och pack och drog till Odenplan, till Lilla Pappersbutiken som Becca tog oss till förra gången jag var i Stockholm. DÄR hade de rätt papper - TACK och LOV! Dock hade de inte 80 papper klara, så vi fick ta oss en fika på Sandy's medans de skar till alla papper vi behövde.

Två bröllopssaker avbockade från listan och kvällen avnjöts på Friday's tillsammans med Lindberg och Melander.

No comments: