Monday, April 7, 2008

Mysig dag i Stockholm

I lördags hade vi en BT-träff inne i Stockholm - verkligen jätteroligt och lyckat på alla sätt och vis, även om vi bara var tre stycken. Jag och Becki har "känt" varandra i drygt två år nu, men aldrig träffats tidigare, medans Carro är hyfsat ny i gänget - men vad gör det? Från Sveg är hon också, vad är oddsen på det? ;-)

Under dagen hann vi med både det ena och det andra: Shopping, prat, fika, prat, middag och mera prat :-) Vi var till en guldsmed jag hört mycket bra om och det slutade med att jag la in en preliminärbeställning på min vigselring där. Det blir en skena i rött guld med en kloinfattad, något nedsänkt flanderslipad diamant på 0,3ct, där infattningen är i vitguld. Det bästa av allt är att han var villig att använda mina föräldrars förlovningsringar i vigselringen, så den blir lite extra speciell!

Hur som haver så var hela dagen verkligen precis vad man önskat sig och vi umgicks i närmare 12 timmar innan vi skiljdes åt. Tack för en supertrevlig dag tjejer, det får vi göra om!

I övrigt kan jag väl säga att inbjudningarna varit ute i 3 veckor nu och ungefär hälften har anmält sig. Eller nja, många var självklara redan, så egentligen är det inte så många som anmält sig efter de gick ut - däribland min far. Han har inte svarat alltså. Han kan ju inte på fullaste allvar tro att jag ska ta det som självklart att han kommer? Och oavsett det, när ens dotter skickar ut inbjudningar till sitt bröllop så kan man väl ha hyfs nog att ringa och tacka och småprata lite? När man inte pratat på 4-5 månader? Hrrmm, nej, jag ska inte vandra den där vägen nu så nu släpper jag det.

Annars har det inte hänt så mycket. Hittade papperet som ska användas till festprogrammen i lördags, det är ju bra. Jag och moster får ta en kväll då vi sätter oss ner och pillar med designen innan jag med varm hand överlämnar utformandet till henne och Nicke. Placeringskorten ska jag också ge mig på snart, man kan ju börja med dem man vet ska komma i alla fall.

Skor har jag köpt, 399kr på Wedins. Tack Katarzyna för tipset!

Frisyr funderar jag fortfarande på, och slöja! Slöja eller inte, that's the big question...

2 comments:

JO said...

Same big question ;-)

david santos said...

Hello, Angelica!
I loved this post and this blog.
Have a nice weekend