Friday, June 6, 2008

Konsultation med mera

Igår mötte jag upp Katarzyna på stan för att få lite ärenden inför den stora dagen avklarade. Ringen skulle hämtas, underkläder hittas och konsultationen hos sminkösen/frisören avklaras. Vi började med att spana runt lite på Åhléns City innan vi drog oss ut mot Östermalm för att hämta våra ringar, så spännande och så roligt att äntligen få hämta hem den vackra skapelsen. Efter att ha stått och småpratat med den något virriga guldsmeden alldeles för länge kom vi ut ur butiken en halvtimme senare och jag många tusenlappar fattigare. Men det var det värt!

Vi tog oss vidare ut till Karlaplan och Fältöversten och letade reda på den lilla studion där sminkösen/frisören och hennes kollega håller till. På vägen dit gick vi och pratade på om hur jag skulle ha mitt hår, och jag berättade hur jag hade tänkt mig flätan som jag ju bestämt mig för. Men på något konstigt vänster så hade jag helt ändrat riktning innan vi var framme - helt plötsligt skulle jag ha allt hår uppsatt. Nå, sagt och gjort, hon provade ut frisyren och la en provsminkning på mig och jag blev hur nöjd som helst - jag kommer att vara så fin på bröllopsdagen!

Efter konsultationen vandrade vi omkring inne på Fältöversten och spanade på kläder och smink, luktade på parfymer, köpte praliner och schampoo och tog sedan en vända inne på Systembolaget för att införskaffa förnödenheter för en tjejkväll. Sen åkte vi in till Sergels Torg och tog oss ett glas vin innan vi styrde kosan hemåt mot Norrviken. Katarzyna fixade i ordning en jättegod räksallad och vi njöt alla 4 ute i solen på uteplatsen. Mycket trevligt!

Idag har vi varit på Täby Centrum för att fortsätta jakten på de perfekta underkläderna (som inte gick så bra igår), men inte heller idag gick det så bra. Har aldrig varit så missnöjd med butikspersonal som jag var efter att ha varit in på Triumph och Change idag! Usch säger jag bara. Fick dock annat shoppat istället, för än en gång lyckades Katarzyna övertyga mig om motsatsen mot vad jag hade tänkt mig - jag hade tänkt mig guldsmycken eftersom jag har köpt en guldfärgad tiara, men nog 17 kom jag hem med smycken i silver OCH en ny silverfärgad tiara. Vad gör hon med mig egentligen?! :-o Nåja, jag är mycket nöjd i alla fall, tur att jag fick den där pushen ;-)

Dags att sova...

No comments: