Tuesday, February 19, 2008

Konsten att bli vacker som en dag

Nu är det dags att sätta in offensiven, allt på kroppen ska vara perfekt till dagen D! Ansiktsbehandlingar och klippningar ska bokas in och skönhetsprodukter för hemmaspa inhandlas. Såhär ser min shoppinglista ut so far:

Här är min skönhetsshoppinglista in progress:

För håret
Hårinpackning

För kroppen
Bodyscrub
Duschkräm
Hudkräm/kroppssmör

För händer och fötter
Babyolja
Nagellack
Fotkräm

För ansiktet
Aspirin
Ansiktsmasker
Ögoncreme

Övrigt
Vitamintillskott
Rakblad
Orangepinnar

Så småningom ska jag också börja sola solarium (inte för ofta) och boka tid för spraytanning. Man vill ju inte vara genomskinlig på bröllopsdagen och mitt pigment är ju inte riktigt synkat med den svenska sommaren om man säger så. Behövs mer än en solig dag för att jag ska bli en pepparkaka, till skillnad från vissa andra (som inte velat dela med sig av sitt pigment).

Om någon har några bra tips och råd när det gäller skönhetsvård, kanske huskurer eller liknande, så lägg gärna in det som en kommentar till det här inlägget :-)

4 comments:

Tusset said...

tänka sig vad man måste hålla på egentligen bara för att känna sig tiptop på den "stora dagen"... jag har redan börjat jag också och det är 1,5 år kvar innan vårt bröllop..

http://alltidvi.blogspot.com/

Jag "hemlig" bloggar om bröllopet för tillfället, därför står det tusset som signatur = min "vanliga blogg"

Anonymous said...

Varför bara vara perfekt EN dag i sitt liv...?

Anonymous said...

För glansigt hår:
Medansdu kanske tar ett bad, massera in vanlig olivolja i håret och låt verka så länge du har tid, shamponera håret lätt, skölj ur, shamponera igen och skölj ur. Låt håret självtorka. Detta är speciellt bra om man har risiga lockar men passar även rakt hår.

För vitare tänder:
Gå till närmaste tandläkare och köp Opalscense tandkräm. Gör underverk från första borstningen. Lovar :) Från gula till vita tänder på en vecka. Kostar 99kr för en stor tub, men det är sååå värt det!

För friskt hår rekomenderas loreals hårinpackningar som kan köpas hos frisören. Förpackningarna ärganska små och kostar 200.- men det behövs så lite för att håret ska kännas silkeslent. Efter att man har testat det, går man aldrig tillbaka till "vanliga gammla konsum" förpackningarna.

För friska ögonfransar:
Varje liten detalj räknas. Smörj in ögonfransarna med vaselin. Mums för fransarna.

Förvitare naglar:
Koka upp vatten och salt. Låt svalna,fingervarmt. Låtfingrarna vila där i ett tag. Upprepas var till varannan dag för friska fräscha naglar. Ha i lite välgörande handcreme också, om du vill få fina nagelband.

Det är allt jag orkar skriva nu, men min blogg kmr uppdateras med massor fler tips :)

Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra